cannes_corporate-team.jpg

News Bystronic vann en Golden Dolphin

För sin nya Imagefilm har Bystronic vunnit den högsta utmärkelsen för företagsvideor vid Cannes Corporate Media & TV Awards.

Bystronics nya Imagefilm nominerades i kategorin ”Corporate Image Films” vid Cannes Corporate Media & TV Awards. Den 26 september, efter mycket spänning, kunde vi fira. Juryn var så imponerad av Bystronics nya Imagefilm att de tilldelade oss en Golden Dolphin, deras högsta pris.

Med den nya Imagefilmen antog Bystronic medvetet en annan inställning. "Vi vågade ifrågasätta de vanliga stereotyperna och kunde fängsla tittarnas uppmärksamhet på ett underhållande och lite elakartat sätt," förklarar Jean-Pierre Neuhaus, chef för CorCom (företagskommunikation), och tillägger: "Vi vill ta tillfället i akt att tacka vår långvariga partner ”Beck & Friends” för deras unika implementering och detta fantastiska resultat. ”

De eftertraktade delfinerna tilldelas i olika kategorier. I år fick arrangörerna av Cannes Corporate Media & TV Awards cirka 950 bidrag från 51 länder.  Som nämnts ovan fick Bystronic en av de prestigefyllda Golden Dolphins i kategorin ”Corporate Image Films”.

Dela sidan

Accepting the Golden Dolphin in Cannes: Peter Beck (Creative Director), Daniel Moreno (Head of Corporate Branding), Jean-Pierre Neuhaus (Head of Corporate Communications), Andy Weimer (Post Production)

Mottagare av priset Golden Dolphin i Cannes: Peter Beck (Creative Director), Daniel Moreno (Head of Corporate Branding), Jean-Pierre Neuhaus (Head of Corporate Communications), Andy Weimer (Post Production)  

Dela sidan